Friday 3 April 2015

Topic wil van God

                                                    




                                                               Topic wil van God

1 Tessalonicenzen 5:18 Geef dank in alle omstandigheden; want dit is de wil van God in Christus Jezus voor you.Romans 12: 2 En wordt niet gelijkvormig aan deze wereld, maar wordt hervormd door de vernieuwing van uw denken, opdat bytesting u kunt onderscheiden wat de wil van God, 



wat goed is volmaakt en hem welgevallig.
1 Tessalonicenzen 4: 3
Want dit is de wil van God, uw heiligmaking: dat gij u onthoudt van de hoererij;
Jeremia 29: 11-13
Want Ik weet, welke gedachten Ik over u koester, luidt het woord des Heren, gedachten van vrede en niet van onheil, om u een toekomst en een hoop te geven. Dan zult u Mij aanroepen en kom tot Mij bidden, en Ik zal u horen. U zult Mij zoeken en vinden, als je me vraagt ​​met uw ganse hart.
Hebreeën 13: 20-21
Nu kan de God van de vrede, die uit de doden onze Heer Jezus, de grote herder der schapen, gebracht door het bloed van het eeuwige verbond, u uitrusten met alles wat goed dat je zijn wil kunnen doen, in ons werkt dat wat welgevallig in zijn ogen, door Jezus Christus, aan wie de heerlijkheid in alle eeuwigheid. Amen.
1 Johannes 2: 16-17
Want al wat in de wereld-de verlangens van het vlees en de verlangens van de ogen en trots op bezittingen-is niet uit de Vader, maar is uit de wereld. En de wereld gaat voorbij, samen met haar verlangens, maar wie doet de wil van God doet, blijft in eeuwigheid.
Mattheüs 7: 21-23
"Niet iedereen die tot Mij zegt: Here, Here, zal het Koninkrijk der hemelen binnengaan, maar hij die de wil van mijn Vader die in de hemel doet. Op die dag zullen velen tegen mij zeggen: "Heer, Heer, hebben wij niet in uw naam geprofeteerd, en boze geesten uitgedreven en in uw naam, en vele krachten in uw naam? 'En dan zal Ik hun openlijk zeggen:' Ik u nooit gekend; gaat weg van Mij, gij werkers der wetteloosheid. "
Johannes 6: 38-40
Want ik uit de hemel zijn gekomen, niet om mijn eigen wil te doen, maar de wil van hem die mij gezonden heeft. En dit is de wil van hem die mij gezonden heeft, dat ik niets van al wat hij mij heeft gegeven te moeten verliezen, maar til hem op de laatste dag. Want dit is de wil mijns Vaders, dat iedereen die kijkt in de Zoon en in Hem gelooft, het eeuwige leven zou moeten hebben, en Ik zal hem doen opstaan ​​op de laatste dag. "
Efeziërs 5:17
Daarom niet onverstandig, maar verstaat, welke de wil van de Heer is.
1 Tessalonicenzen 4: 3-5
Want dit is de wil van God, uw heiligmaking: dat gij u onthoudt van de hoererij; dat ieder van jullie weet hoe hij zijn eigen lichaam te controleren in heiligheid en eer, niet in de passie van lust, zoals de heidenen, die God niet kennen;
1 Peter 2:15
Want dit is de wil van God, dat door goed te doen je moet maken aan de onwetendheid der dwaze mensen zwijgen.
Mattheüs 06:33
Maar zoekt eerst het koninkrijk van God en zijn gerechtigheid, en al deze dingen zullen u toegeworpen worden.
Lukas 06:46
"Waarom heb je me bellen 'Heer, Heer,' en niet doen wat ik zeg?
Spreuken 19:21
Velen zijn de plannen in de geest van een mens, maar het is het doel van de Heer, dat zal staan.
Mattheüs 06:10
Uw koninkrijk kome, uw wil geschiede, op aarde zoals in de hemel.
James 04:15
In plaats van te zeggen: "Als de Heere wil, zullen wij leven en dit of dat doen."
Johannes 7:17
Als de wil van iemand is om Gods wil te doen, zal hij weten of de leer van God komt of dat ik spreek over mijn eigen gezag.
Micha 6: 8
Hij heeft u verteld, o mens, wat goed is; en wat doet de Here van u vraagt, maar om recht te doen, en weldadigheid lief te hebben, en ootmoedig te wandelen met uw God?
Efeziërs 5: 15-20
Kijk goed hoe je loopt, niet zo onverstandig, maar als wijzen, optimaal gebruik te maken van de tijd, want de dagen zijn kwaad. Daarom niet onverstandig, maar verstaat, welke de wil van de Heer is. En niet dronken in wijn, want dat is losbandigheid, maar wordt vervuld met de Geest, het aanpakken van onder elkander in psalmen, lofzangen en geestelijke liederen, zingende en melodie aan de Heer met je hart, ...
Psalm 138: 8
De Heer zal zijn doel te vervullen voor mij; Uw goedertierenheid, o Heer, tot in eeuwigheid. Niet in de steek laten van het werk van uw handen.
Psalm 40: 8
Ik heb lust om uw wil, doe mijn God; uw wet is in mijn hart. "
2 Peter 3: 9
De Heer is niet traag om zijn belofte als enigen dat traagheid vervullen, maar is lankmoedig jegens u, die niet willen dat sommigen verloren gaan, doch dat allen tot bekering komen.
Filippenzen 2: 12-16
Daarom, mijn geliefden, gelijk gij te allen tijd gehoorzaam geweest zijt, dus nu, niet alleen zoals in mijn tegenwoordigheid, maar veel meer in mijn afwezen, werkt uws zelfs zaligheid met vreze en beven, want het is God, Die in u werkt, beide het willen en te werken voor zijn welbehagen. Doet alles zonder morren of ondervraging, dat u onberispelijk en onschuldig kunnen zijn, kinderen van God, zonder smet in het midden van een krom en verdraaid geslacht, onder welke gij schijnt als lichten in de wereld, vast te houden aan het woord des levens, zodat die op de dag van Christus mag ik trots dat ik heb niet lopen tevergeefs of arbeid tevergeefs zijn.
Handelingen 13:22
En toen hij hem had verwijderd, verwekte Hij hun David tot een koning, van wie hij getuigde en zei te zijn: "Ik heb David, de zoon van Isaï, gevonden, een man naar mijn hart, die al Mijn wil zal doen. '
Romeinen 12: 1
Ik roep u dan, broeders, door de ontfermingen Gods, dat gij uw lichamen stelt tot een levend offer, heilig en Gode, dat is de ware eredienst.
Jesaja 55:11
Zo zal Mijn woord, dat uit gaat van mijn mond; het zal niet terugkeren naar me leeg, maar het zal doen, dat ik doel te bereiken, en zal slagen in de zaak waarvoor ik stuurde hem.
Johannes 5:30
"Ik kan er niets op mijn eigen doen. Zoals ik hoor, oordeel Ik, en mijn oordeel is rechtvaardig, want Ik zoek niet mijn wil, doch de wil van hem die mij gezonden heeft.
1 Johannes 2:17
En de wereld gaat voorbij, samen met haar verlangens, maar wie doet de wil van God doet, blijft in eeuwigheid.
1 Timotheüs 2: 4
Die wil dat alle mensen gered worden en tot de kennis van de waarheid komen.
1 Johannes 3:10
Door dit is het duidelijk wie zijn de kinderen van God, en wie zijn de kinderen van de duivel: wie rechtvaardigheid niet doet, is niet uit God, noch is degene die zijn broeder niet liefheeft.
Mattheüs 28:19 ESV / 28 nuttige stemmen
Gaat dan henen, onderwijst al de volken, dezelve dopende in de naam van de Vader en de Zoon en de Heilige Geest,
1 Johannes 1: 9 ESV / 25 nuttige stemmen
Indien wij onze zonden belijden, Hij is getrouw en rechtvaardig, om ons onze zonden te vergeven en ons te reinigen van alle ongerechtigheid.
Jesaja 46:10
Verkondigt het einde vanaf het begin en vanouds wat nog niet gedaan, zeggende: "Mijn raad zal bestaan, en Ik zal al mijn doel te bereiken, '
Johannes 3: 16-17
"Want alzo lief heeft God de wereld gehad, dat Hij zijn eniggeboren Zoon heeft gegeven, opdat iedereen die in hem gelooft niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft. Want God heeft zijn Zoon niet in de wereld gezonden om de wereld te veroordelen, maar opdat de wereld zou door hem te redden.
Habakuk 2:14
Want de aarde zal vervuld worden met de kennis van de heerlijkheid van de Heer, zoals de wateren de zee bedekken.
Spreuken 5: 18-19
Laat je fontein gezegend, en roemen in de vrouw van je jeugd, een mooie herten, een sierlijke hinde. Laat u haar borsten te vullen u te allen tijde met vreugde; worden altijd dronken in haar liefde.
Hebreeën 10:36
Want gij hebt volharding nodig, zodat wanneer u de wil van God hebt gedaan u kunt ontvangen wat wordt beloofd.
Kolossenzen 3:17
En wat je ook doet, in woord of werk, doet het alles in de naam van de Heere Jezus, dankende God en de Vader door Hem.
Johannes 17: 5
En nu, Vader, verheerlijk mij in uw eigen aanwezigheid met de heerlijkheid, die Ik bij U had, eer de wereld was.
Johannes 06:38
Want ik uit de hemel zijn gekomen, niet om mijn eigen wil te doen, maar de wil van hem die mij gezonden heeft.
Daniël 2: 20-23
Daniel antwoordde en zei: "Gezegend zij de naam van God voor eeuwig en altijd, aan wie wijsheid en macht behoren. Hij verandert de tijden en stonden; Hij zet koningen af ​​en stelt koningen; hij den wijzen wijsheid en kennis aan hen die inzicht hebben geeft; Hij openbaart diepe en verborgen dingen; hij weet wat in het duister is, en het licht woont bij Hem. Tot u, o God van mijn vaderen, Ik dank en lof, want gij hebt mij wijsheid en kracht gegeven hebt, en hebben nu bekend gemaakt aan mij wat we vroegen van u, voor u ons bekende des konings zaak hebben gemaakt. "

No comments:

Post a Comment

Blogger Tips and TricksLatest Tips And TricksBlogger Tricks