Thursday 9 April 2015

Wat is Gods wil voor mijn leven.Neerlandais


                                                     Wat is Gods wil voor mijn leven
Jeremia 29:11
Want Ik weet, welke gedachten Ik over u koester, luidt het woord des Heren, gedachten van vrede en niet van onheil, om u een toekomst en een hoop te geven.
1 Johannes 2: 15-17
Hou niet van de wereld of de dingen in de wereld. Als iemand de wereld liefheeft, de liefde van de Vader liefheeft
is niet in hem. Want al wat in de wereld-de verlangens van het vlees en de verlangens van de ogen en trots op bezittingen-is niet uit de Vader, maar is uit de wereld. En de wereld gaat voorbij, samen met haar verlangens, maar wie doet de wil van God doet, blijft in eeuwigheid.
Filippenzen 2: 12-13
Daarom, mijn geliefden, gelijk gij te allen tijd gehoorzaam geweest zijt, dus nu, niet alleen zoals in mijn tegenwoordigheid, maar veel meer in mijn afwezen, werkt uws zelfs zaligheid met vreze en beven, want het is God, Die in u werkt, beide het willen en te werken voor zijn welbehagen.
Efeziërs 2: 8-10
Want door genade zijt gij behouden, door het geloof. En dit is niet uw eigen doen; het is een gave van God, niet het gevolg van uw daden, dus niemand kan bogen. Want wij zijn Zijn maaksel, geschapen in Christus Jezus tot goede werken, die God tevoren bereid, opdat wij in dezelve zouden wandelen.
Romeinen 12: 2
Wordt niet gelijkvormig aan deze wereld, maar wordt hervormd door de vernieuwing van uw denken, dat door het testen van je kan onderscheiden wat de wil van God, wat goed en aanvaardbaar en perfect is.
1 Peter 2: 15-16
Want dit is de wil van God, dat door goed te doen je moet maken aan de onwetendheid der dwaze mensen zwijgen. Leven als mensen die vrij zijn, je vrijheid als een dekmantel voor het kwaad niet gebruikt, maar het leven als dienaren van God.
Johannes 6: 50-71
Dit is het brood dat uit de hemel neerdaalt, opdat de mens daarvan ete, en niet sterve. Ik ben het levende brood dat uit de hemel kwam. Als iemand van dit brood eet, zal hij eeuwig leven. En het brood dat ik voor het leven van de wereld zal geven, is mijn vlees. "De Joden dan, onder elkander, zeggende:" Hoe kan die man ons zijn vlees te eten geven? "Jezus zeide tot hen:" Voorwaar, voorwaar , Ik zeg u, tenzij gij het vlees van de Mensenzoon en zijn bloed niet drinkt, hebt gij geen leven in u. Wie voedt zich met mijn vlees en mijn bloed drinkt, heeft eeuwig leven en Ik zal hem opwekken op de laatste dag. ...
Romeinen 2: 6-8
Hij zal een ieder vergelden naar zijn werken: aan degenen die met volharding in goeddoen, heerlijkheid, en eer en onsterfelijkheid, dan zal hij het eeuwige leven te geven; maar voor degenen die zichzelf zoeken, der waarheid ongehoorzaam, doch der ongerechtigheid gehoorzaam zijn, zal er toorn en woede zijn.
Psalm 143: 10
Leer mij uw wil te doen, want Gij zijt mijn God! Laat uw goede Geest geleide mij in een vlakke ondergrond!
Romeinen 12: 1-2
Ik roep u dan, broeders, door de ontfermingen Gods, dat gij uw lichamen stelt tot een levend offer, heilig en Gode, dat is de ware eredienst. Wordt niet gelijkvormig aan deze wereld, maar wordt hervormd door de vernieuwing van uw denken, dat door het testen van je kan onderscheiden wat de wil van God, wat goed en aanvaardbaar en perfect is.
1 Tessalonicenzen 4: 3
Want dit is de wil van God, uw heiligmaking: dat gij u onthoudt van de hoererij;
Efeziërs 6:10
Tot slot, wees sterk in de Heer en in de kracht van zijn macht.
Johannes 6: 67-71
Jezus zei tot de Twaalf, "Wil je gaan ook weg?" Simon Peter antwoordde hem: "Heer, naar wie zouden we gaan? Gij hebt woorden van eeuwig leven, en wij hebben geloofd, en zijn gekomen om te weten, dat u de Heilige van God. "Jezus antwoordde hun:" Heb ik je niet kiezen, de Twaalf? En toch één van u is een duivel. "Hij sprak van Judas, de zoon van Simon Iskariot, want hij, een van de twaalf, zou hem verraden.
Spreuken 2: 1-12
Mijn zoon, als je mijn woorden ontvangen en schat mijn geboden bij u, het maken van uw oor aandachtig naar wijsheid en hellende je hart te begrijpen; ja, als je belt uit voor inzicht en uw stem te verheffen om begrip, als je het zoekt als zilver en zoek het op als naar verborgen schatten, dan zult u de vreze des Heren te begrijpen en zult de kennis van God. ...
2 Tessalonicenzen 2: 14-15
Om dit Hij u geroepen heeft door ons Evangelie, zodat u de glorie van onze Heer Jezus Christus kunnen krijgen. Zo dan, broeders, staat vast en houdt de tradities die je geleerd door ons, hetzij door ons gesproken woord of door onze brief.
Efeziërs 1:11
In Hem hebben wij een erfenis verkregen, na tevoren bestemd waren krachtens het voornemen van Hem, Die alle dingen werkt naar de raad van Zijn wil,
Jesaja 26: 4
Vertrouwen in de Heer voor altijd, want de Here God is een eeuwige rots.
2 Tessalonicenzen 3: 6
En wij bevelen u, broeders, in de naam van onze Heer Jezus Christus, dat je uit de buurt van een broeder die wandelt in ledigheid en niet te houden in overeenstemming met de traditie die u van ons ontvangen.
Mattheüs 6: 5-15
"En als je bidt, moet je niet zijn als de huichelaars. Want ze houden om op te staan ​​en te bidden in de synagogen en op de hoeken van de straten, opdat zij door anderen gezien worden. Voorwaar, Ik zeg u, zij hebben hun loon al ontvangen. Maar als je bidt, ga in uw binnenkamer, sluit de deur en bid tot uw Vader die in het verborgene. En uw Vader, die in het verborgene ziet, zal je ervoor belonen. "En wanneer gij bidt, geen omhaal van woorden zoals de heidenen doen, want ze denken dat ze zullen worden gehoord voor hun vele woorden. Wees niet zoals zij, want uw Vader weet wat je nodig hebt voordat je hem vragen. Bid dan als volgt uit: "Onze Vader in de hemel, uw naam worde geheiligd. ...
Handelingen 13: 36-37
Want David, als hij het doel van God in zijn eigen generatie gediend had, viel in slaap en werd bij zijn vaderen gelegd en zag corruptie, maar hij Dien God opgewekt heeft, heeft geen corruptie.
Johannes 6: 55-59
Want mijn vlees is echt voedsel en mijn bloed is ware drank. Wie voedt zich met mijn vlees en mijn bloed drinkt, blijft in Mij en Ik in hem. Zoals de levende Vader Mij gezonden heeft, en Ik leef door de Vader, dus wie zich voedt met mij, hij ook zal leven door Mij. Dit is het brood dat uit de hemel kwam, niet van het brood de vaders aten en stierf. Wie voedt zich met dit brood zal eeuwig leven. "Jezus zei deze dingen in de synagoge, zoals hij in Kafarnaüm geleerd.
Johannes 6: 47-50 ESV / 8 nuttige stemmen
Voorwaar, voorwaar, Ik zeg u: Wie gelooft, heeft het eeuwige leven. Ik ben het brood des levens. Uw vaders hebben het Manna gegeten in de woestijn, en zij zijn gestorven. Dit is het brood dat uit de hemel neerdaalt, opdat de mens daarvan ete, en niet sterve.
Johannes 1: 1
In den beginne was het Woord en het Woord was bij God en het Woord was God.
Psalm 73: 23-26
Toch ben ik voortdurend met u; je mijn rechterhand vast te houden. U mij leiden door uw raad, en daarna zul je mij in heerlijkheid opnemen. Wie heb ik in de hemel, maar je? En er is niets op aarde dat Nevens U lust mij. Mijn vlees en mijn hart kan mislukken, maar God is de kracht van mijn hart en mijn Deel in eeuwigheid.
1 Johannes 2:17
En de wereld gaat voorbij, samen met haar verlangens, maar wie doet de wil van God doet, blijft in eeuwigheid.
Hebreeën 10: 8-10
Toen hij zei hierboven, "Je hebt niet gewenst of genomen plezier in offers en offeranden en brandoffers en zondoffers" (deze worden aangeboden op basis van de wet), dan voegde hij: "Zie, ik ben gekomen om uw wil te doen." Hij schaft het eerste teneinde de tweede stand. En door die wil zijn wij geheiligd door het offer van het lichaam van Jezus Christus, eenmaal geschied.
1 Tessalonicenzen 5: 16-18
Verblijdt u altijd, zonder ophouden te bidden, dank in alle omstandigheden; want dit is de wil van God in Christus Jezus voor u.
Filippenzen 4:11
Niet dat ik spreek van het zijn in nood, want ik heb geleerd in welke situatie ik ben tevreden te zijn.
1 Korintiërs 11: 1-2
Wees navolgers van mij, want ik ben van Christus. Nu beveel ik je omdat je me in alles en de tradities behouden, zelfs als ik die u overgegeven heb.
Lukas 12: 44-48
Voorwaar, Ik zeg u, dat hij hem zal zetten over al zijn bezittingen. Maar als die dienaar bij zichzelf zegt: 'Mijn meester is vertraagd in komen,' en begint aan de mannelijke en vrouwelijke bedienden slaan, en te eten en te drinken en dronken worden, zal de heer van die slaaf komen op een dag dat hij dat niet doet verwachten hem en op een uur dat hij niet weet, en Ik zal hem in stukken en zet hem met de ontrouw. En die dienstknecht, die zijn meester wil wist maar niet klaar te krijgen of te handelen volgens zijn wil, zal een zware afstraffing te ontvangen. Maar degene die het niet weten, en deed wat verdiende een pak slaag, zal een licht pak slaag krijgen. Iedereen aan wie veel gegeven is, van dien zal veel geëist worden, en van hem aan wie zij toevertrouwd veel, zullen ze het meer verlangen.
Mark 03:35
Want wie doet de wil van God, hij is mijn broer en zuster en moeder. "
Mattheüs 6: 11-12
Geef ons heden ons dagelijks brood, en vergeef ons onze schulden, gelijk ook wij vergeven onze schuldenaren.
Mattheüs 6: 9-13
Bid dan als volgt uit: "Onze Vader in de hemel, uw naam worde geheiligd. Uw koninkrijk kome, uw wil geschiede, op aarde zoals in de hemel. Geef ons heden ons dagelijks brood, en vergeef ons onze schulden, gelijk ook wij vergeven onze schuldenaren. En leid ons niet in verzoeking, maar verlos ons van het kwade.
Hosea 4: 6
Mijn volk gaat te gronde door het gebrek aan kennis; Omdat gij de kennis verworpen hebt, verwerp ik u dat het een priester voor mij. En omdat je de wet van uw God vergeten hebt, zal ook Ik uw zonen vergeten.
1 Samuël 15: 20-23
Toen zeide Saul tot Samuël: "Ik heb de stem van de Heer gehoorzaamde. Ik ben gegaan op de missie, waarop de Heere heeft mij gezonden. Ik heb Agag bracht de koning van Amalek, en ik heb de Amalekieten aan de vernietiging. Maar het volk nam van de roof, schapen en runderen, het beste van de dingen die aan de vernietiging, op te offeren aan de Heer, uw God, in Gilgal. "En Samuël zei:" Heeft de Here evenzeer welgevallen aan brandoffers en slachtoffers als het gehoorzamen van de stem van de Heer? Zie, gehoorzamen is beter dan slachtoffers, luisteren beter dan het vette der rammen. Want wederspannigheid is een zonde der toverij, en het vermoeden is afgoderij en beeldendienst. Omdat u het woord van de Heer hebben verworpen, heeft hij u ook verworpen, dat de koning. "
2 Peter 1: 10-11
Daarom, broeders, des te meer ijverig om uw roeping en verkiezing vast te maken, want als je deze kwaliteiten te oefenen zul je nooit vallen. Want op deze manier zal er rijkelijk worden verstrekt voor u een ingang in het eeuwige koninkrijk van onze Heer en Heiland, Jezus Christus.
1 Peter 4: 1-2
Sinds dan Christus in het vlees geleden, zo wapent gij u met dezelfde manier van denken, want wie heeft in het vlees geleden heeft, onttrokken is aan de zonde, om zo te leven voor de rest van de tijd in het vlees niet langer voor menselijke passies, maar voor de Wil van God.
1 Peter 3:15
Maar in uw hart te eren Christus de Heer als heilig, altijd voorbereid om een ​​verdediging aan iedereen die je vraagt ​​om een ​​reden voor de hoop, die in u; maar doe het met zachtmoedigheid en respect,
Hebreeën 10: 35-38
Dus niet weg te gooien uw vertrouwen, die een grote beloning heeft. Want gij hebt volharding nodig, zodat wanneer u de wil van God hebt gedaan u kunt ontvangen wat wordt beloofd. Voor, "Nog een korte tijd, en de komende één zal komen en zal niet vertragen; maar de rechtvaardige zal uit het geloof leven, en als hij krimpt, Mijn ziel heeft in hem geen behagen. "
1 Timotheüs 6: 6
Nu is er een groot gewin in godsvrucht met tevredenheid,
1 Tessalonicenzen 4: 3-8
Want dit is de wil van God, uw heiligmaking: dat gij u onthoudt van de hoererij; dat ieder van jullie weet hoe hij zijn eigen lichaam te controleren in heiligheid en eer, niet in de passie van lust, zoals de heidenen, die God niet kennen; dat niemand overtreden en fout zijn broer in deze zaak, omdat de Heere is een wreker over dit alles, zo vertelden wij u op voorhand en je plechtig gewaarschuwd. Want God heeft ons niet voor onzuiverheid geroepen, maar in heiligheid. ...
Kolossenzen 4: 12-13
Epafras, die een van jullie, een dienstknecht van Christus Jezus, begroet u, altijd worstelt namens in zijn gebeden je, dat je volwassen en volkomen in al den wil van God te kunnen staan. Want ik geef hem getuigenis, dat hij hard gewerkt voor u en voor degenen die in Laodicea en Hiërapolis.
1 Korintiërs 7: 10-11
Om de getrouwde Ik geef deze lading (niet ik, maar de Heere): de vrouw mag niet scheiden van haar man (maar als ze dat doet, moet zij ongehuwd blijven of anders worden met haar man verzoenen), en de man mag niet scheiden van zijn vrouw.
Handelingen 16:31
En zij zeiden: "Geloof in de Heere Jezus, en gij zult zalig worden, gij en uw huis."
Handelingen 13:22
En toen hij hem had verwijderd, verwekte Hij hun David tot een koning, van wie hij getuigde en zei te zijn: "Ik heb David, de zoon van Isaï, gevonden, een man naar mijn hart, die al Mijn wil zal doen. '
Micha 6: 8
Hij heeft u verteld, o mens, wat goed is; en wat doet de Here van u vraagt, maar om recht te doen, en weldadigheid lief te hebben, en ootmoedig te wandelen met uw God?
Psalm 40: 6-8
In opoffering en biedt u hebt niet blij, maar je me een open oor hebben gegeven. Brandoffer en zondoffer hebt Gij niet geeist. Toen zei ik: "Zie, ik kom; in de boekrol van het boek geschreven is van mij: Ik heb lust om uw wil, doe mijn God; uw wet is in mijn hart. "
2 Kronieken 1: 1-3: 17
Salomo, de zoon van David vestigde zich in zijn koninkrijk, en de Here, zijn God, was met hem en maakte hem ten hoogste groot. Salomo sprak tot het ganse Israel, tot de oversten der duizenden en der honderden, aan de rechters, en aan alle leiders in gans Israel, de hoofden der vaderen. En Salomo, en de ganse gemeente met hem, naar de hoogte, die te Gibeon is, voor de tent der samenkomst Gods, die Mozes, de dienaar van de Heer, in de woestijn gemaakt, was er. Bovendien (Maar David had van Kirjath-Jearim naar de plaats, die David voor haar bereid had, want hij had een tent voor haar gespannen in Jeruzalem brachten de ark van God.), Het koperen altaar, dat Bezaleel, de zoon van Uri, de zoon van Hur, gemaakt had, was er voor de tent van de Heer. En Salomo en de montage zocht het uit. ...
1 Samuël 15: 24-25
Toen zeide Saul tot Samuël: "Ik heb gezondigd, want ik heb het bevel van de Heer en uw woorden overtreden, omdat ik het volk gevreesd en naar hun stem gehoord. Nu dan, neem dan vergeef mij mijn zonden en terug te keren met mij dat ik de Heer kan aanbidden. "
Hooglied 6: 4
Je bent mooi als Tirsa, mijn liefde, mooi als Jeruzalem, geweldig als een leger met banieren.
Hebreeën 10:36
Want gij hebt volharding nodig, zodat wanneer u de wil van God hebt gedaan u kunt ontvangen wat wordt beloofd.
1 Samuël 15: 17-19
En Samuel zei: "Hoewel je weinig in je eigen ogen, bent u niet het hoofd van de stammen van Israël? De Heer gezalfd tot koning over Israël. En de HEERE zond u op een missie en zei: 'Ga, aan de vernietiging van de zondaars, de Amalekieten, en strijd tegen hen, totdat ze worden geconsumeerd.' Waarom hebt u niet de stem van de Heer te gehoorzamen? Waarom heb je storten zich op de buit en doen wat kwaad is in de ogen van de Heer was? "

No comments:

Post a Comment

Blogger Tips and TricksLatest Tips And TricksBlogger Tricks